
Wizyta studyjna liderów z lubuskiego
Wizyta studyjna jest najlepszą formą poznania nowego tematu i pomysłu na rozwój wsi. Można naocznie przekonać się jak funkcjonuje wieś tematyczna i porozmawiać z jej liderami. Podczas wizyty często jest okazja do odwiedzenia kilku wsi tematycznych, w których są różne rozwiązania dot. wykorzystania zasobów miejscowości i stworzenia oferty pobytowej jak i samej konstrukcji modelu przedsiębiorczości. A jak będzie to połączone z możliwością porozmawiania z Animatorem Wiosek Tematycznych, z którym można swój pomysł skonsultować i dopytać o wszystkie tajniki procesu zakładania wioski tematycznej, to sukces murowany.W dniu 8 lipca, przedstawiciele Stowarzyszenie Łaz Zielony Las, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju wsi Dobrochów oraz Mirostowic Górnych z woj. lubuskiego (woj. w którym nie ma jeszcze oficjalnie żadnej wioski tematycznej)
Śląscy liderzy z wizytą w Wioskach z Pomysłem
W dniu 6 lipca odbyła się wizyta liderów z woj. śląskiego do dolnośląskich wiosek tematycznych zorganizowana przez Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie. Celem wizyty było podpatrzenie działania wsi tematycznych oraz spotkanie z przedstawicielami odpowiedzialnymi za rozwój i wdrażanie oferty pobytowej. Wybrano trzy miejscowości: Niedźwiedzice - Wieś Bociana, Miłkowice - Wioska Kolejarzy oraz Konradówka - Rogata Wieś. Podczas wizyty odbył się również warsztat metodyczny dot. tworzenia wsi tematycznych poprowadzony przez Krzysztofa Szustkę - Animatora Wiosek Tematycznych. Wizytę studyjną zorganizowała Fundacja Calamita.
Konferencja dot. edukacji regionalnej - relacja
W dniu 17 kwietnia w Legnicy odbyła się konferencja pn. Edukacja regionalna na Dolnym Śląsku w praktyce. Wzięło w niej udział kilkudziesięciu dolnośląskich nauczycieli ze szkół i przedszkoli od Głogowa po Strzegom. Konferencja była podzielona na dwie części. W pierwszej, odbywały się prelekcje m.in. Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu, Fundacja Ekologiczna Zielona Akcja, Wrzosowa Kraina oraz Questy - Wyprawy Odkrywców i DODR. W drugiej części miały okazje zaprezentować się dolośląskie wioski wioski tematyczne i zagrody edukacyjne, m.in. Miłkowice - Wioska Kolejarzy, Niedźwiedzice - Wieś Bociana, Parchów - Wioska Nietoperzy, Borówki - Wioska Darów Lasu, Ławszowa - Leśna Wieś nad Kwisą, Zagroda Edukacyjna "Świerkowe Zacisze", Zagroda Edukacyjna " Szkoła w Ogrodzie", Kowalowe Skały, Farma Martynika, Zagroda Edukacyjna Pasternak, Łowisko rekreacyjne Przemków.
KONFERENCJA DLA LIDERÓW EDUKACJI PRZYRODNICZEJ I REGIONALNEJ
Fundacja Dolina Nadziei, Fundacja Calamita, Fundacja Ekologiczna „Zielona Akcja”, Lokalna Grupa Działania „Wrzosowa Kraina serdecznie zapraszają Liderów edukacji przyrodniczej/regionalnej szkół i przedszkoli na konferencję pt. EDUKACJA REGIONALNA NA DOLNYM ŚLĄSKU W PRAKTYCE, która odbędzie się 17.04.2018 r. (wtorek) w Qubus Hotel w Legnicy, przy ul. Skarbowej 2, o godz. 10:30. W trakcie konferencji przedstawiona zostanie oferta edukacyjnych warsztatów oraz spotkań z dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym Dolnego Śląska w 10 miejscach na obszarze Wrzosowej Krainy. Zaprezentowane będą także poszczególne wioski tematyczne, zagrody edukacyjne i punkty Ekomuzealne oraz sposób ich wykorzystania w edukacji dzieci i młodzieży. Wśród uczestników konferencji przewidujemy rozlosowanie DZIESIĘCIU NAGRÓD w postaci jednodniowych pobytów dla grup (do 30 osób) w określonym miejscu w ramach konkursu „SPOTKANIE Z DZIEDZICTWEM REGIONU”.
EDUKACJA REGIONALNA W PRAKTYCE

Fundacja Ekologiczna „Zielona Akcja” oraz Fundacja „CALAMITA” zaprasza do wzięcia udziału w debacie „EDUKACJA REGIONALNA W PRAKTYCE” która odbędzie się w dniu 9 luty (piątek) w godzinach 13.00 – 15.00 w Miejskim Centrum Kultury w Legnicy, ul. Adama Mickiewicza 3, (sala na I piętrze po lewej stronie).
Spotkanie skierowane jest do kadry pedagogicznej szkół i przedszkoli wykorzystującej wyjazdy edukacyjne (np. lekcje w przyrodzie, do wiosek tematycznych, zagród edukacyjnych, punktów ekomuzealnych) do realizacji programu nauczania w swojej placówce. Chcemy się dowiedzieć jakie są potrzeby realizacji zajęć edukacyjnych na terenie regionu oraz jaka tematyka budzi największe zainteresowanie.